Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

Robust Adaptive Controller for the Diesel Engine Air Path with Input Saturation

Abstract : In this paper, we design an adaptive controller for the diesel engine air path with a priori consideration of actuator saturation effects to regulate the exhaust manifold pressure and the compressor flow rate. The originality of the proposed approach is the integration of an auxiliary system to compensate the saturation effects. Simulation results of the diesel engine air path are given to show the efficiency of the proposed approach.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

https://hal-u-picardie.archives-ouvertes.fr/hal-03633198
Contributeur : Louise Dessaivre Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mercredi 6 avril 2022 - 18:33:55
Dernière modification le : samedi 23 avril 2022 - 15:51:41

Identifiants

Collections

Citation

Samia Larguech, Sinda Aloui, Olivier Pages, Ahmed El Hajjaji, Abdessattar Chaari. Robust Adaptive Controller for the Diesel Engine Air Path with Input Saturation. International Journal of Control, Automation and Systems, Springer, 2019, 17 (10), pp.2541-2549. ⟨10.1007/s12555-018-0300-x⟩. ⟨hal-03633198⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

9