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L'amorçage syntaxique comme outil d'évaluation et de prise en charge des troubles du langage

Abstract : Syntactic priming can be a tool for identifying syntactic difficulties and proposing a remediation. In priming tasks, children must describe a target image after the experimenter has described another image using a particular structure (e.g. passive). Repeat these tests allows children to produce structures that they cannot spontaneously use. This priming effect can last for several weeks.
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Liste complète des métadonnées

https://hal-u-picardie.archives-ouvertes.fr/hal-03679390
Contributeur : Louise DESSAIVRE Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : jeudi 26 mai 2022 - 15:05:47
Dernière modification le : vendredi 5 août 2022 - 11:26:13

Identifiants

  • HAL Id : hal-03679390, version 1

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Citation

Béatrice Bourdin, C. Leuwers. L'amorçage syntaxique comme outil d'évaluation et de prise en charge des troubles du langage. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2020, 32 (166), pp.281-288. ⟨hal-03679390⟩

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