Les enfants dyslexiques et haut potentiel intellectuel en même temps ? À propos de ces enfants doublement exceptionnels en France - Université de Picardie Jules Verne Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant Année : 2020

Gifted children with learning disabilities (dyslexia)? About these twice exceptional children in France

Les enfants dyslexiques et haut potentiel intellectuel en même temps ? À propos de ces enfants doublement exceptionnels en France

Résumé

There is no consensus on the criteria for identifying children with High Intellectual Potential who have specific learning disorders (ex: dyslexia) in both researchers and clinicians. The purpose of this paper is to provide an overview of the professional knowledge and practices of speech language pathologists working with these children on a daily basis. It appears that they are still poorly identified by lack of knowledge and lack of consensus in the methodology for identifying specific learning disorders in gifted children.

Domaines

Psychologie
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-03679394 , version 1 (26-05-2022)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03679394 , version 1

Citer

L. Lesecq, P. Berquin, Béatrice Bourdin. Les enfants dyslexiques et haut potentiel intellectuel en même temps ? À propos de ces enfants doublement exceptionnels en France. A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2020, 32 (166), pp.289-297. ⟨hal-03679394⟩
191 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More